Fascikulationer og krampe

Information about how to manage or reduce the severity of BFS symptoms

Moderators: JohnV, Arron, garym

Fascikulationer og krampe

Postby Bibi on May 21st, 2014, 4:45 pm

Hej alle
Jeg er en 55årig kvinde der har haft fascikulationer i ca. 4 uger . Jeg har været til neurolog og han lavede en klinisk undersøgelse af mig og sagde at det så fint ud , ingen tegn på MND som jeg var bange for. Jeg spurgte om jeg ikke skulle have lavet EMG , men han sagde at det ikke ville give diagnose det ville den kliniske undersøgelse gøre. Jeg blev lettet over at den kliniske undersøgelse ikke viste tegn på MND , men er alligevel meget bange for mine symptomer som er : mange ( hele tiden ) fascikulatoner i venstre ben og fod, små fascikulationer i højre fod og en tung og stiv følelse i højre ben . Indimellem har jeg også,fascikulationer i hænder og ansigt Kramper i mine fødder og ben , havde forfærdelig nat forleden ! Jeg synes virkelig at mine symptomer lyder som MND og min alder er jo også bekymrende.kan jeg stole på at den kliniske undersøgelse ville have opdaget MND efter så kort tids symptomer ? Hilsen en meget bange Bibi
Bibi
Selfless giver of time
Selfless giver of time

Re: Fascikulationer og krampe

Postby leaflea on May 21st, 2014, 6:28 pm

Bibi wrote above:

Hi allI am a 55årig woman who have had fascikulationer for about 4 weeks. I have been to a neurologist and he made a clinical examination by me and said that it looked fine, no signs of the MND as I was afraid of. I asked if I should not have created EMG, but he said that it would not give the diagnosis the clinical examination it would do. I was relieved that the clinical examination showed signs of MND, but is still very afraid of my symptoms as is: many (all the time) fascikulatoner in the left leg and foot, small fascikulationer in the right foot and a heavy and stiff feeling in the right leg. Occasionally, I also have fascikulationer in the hands and face cramps in my feet and legs, had terrible night the other day! I really think that my symptoms sound like MND and my age is indeed worrying. can I trust that the clinical study would have discovered the MND after such a short time symptoms? Greeting a very afraid Bibi

I WROTE below:

Jag gissade att detta var svensk - jag satte den i bing översätta och Voila! Välkomna Bibi. Jag är 47 och förstår din rädsla. Nästan alla här kan relatera till den. Det blir bättre i tid, även om symtomen inte ändras. Du låter som resten av oss och ja, från allt vi vet - neurologisk examen är det talande/viktigaste! De säger MND "inte dölja" det finns oftast uppenbara tecken. Välkommen här och lycka. P.S. Jag har en *beep* som är en neurolog i Sverige, initialer är A.A. Din läkare? En sak som jag märker är också, det finns många medlemmar här från Skandinavien, brittiska öarna, Tyskland, och USA

IN ENGLISH:

I guessed this was Swedish - I put it into bing translate and Voila! Welcome Bibi. I am 47 and understand your fear. Almost everyone here can relate to it. It will be better in time, even if the symptoms don't change. You sound like the rest of us and yes, from all we know - the neurological exam is the most telling/important thing! They say MND "does not hide" there are usually obvious signs. Welcome here and good luck. P.S. I have a cousin who is a neurologist in Sweden, initials are A.A. Your doctor? Also, one thing I notice is there are MANY members here from Scandinavia, British Isles, Germany, and the US
Last edited by leaflea on May 21st, 2014, 10:17 pm, edited 1 time in total.
Matthew 6:27 Who of you by worrying can add a single hour to his life?
leaflea
Saint
Saint

Postby mwagner on May 21st, 2014, 9:16 pm

I'm guessing Norwegian or Danish (my first guess), not Swedish (since my mom is Swedish, I know enough Swedish to know that's not it). But, all close enough and easily translatable from one to the other! :) Good work, Leaflea!

Mitra
mwagner
Saint
Saint

Postby leaflea on May 21st, 2014, 10:19 pm

I made a mistake and didn't put her first into English. Fixed it. Bibi, it will help you get responses if you use copy and past into google traslate...

Jeg har lavet en fejl og ikke har bragt hende først til engelsk. Fast det. Bibi, det vil hjælpe dig med at få svar, hvis du bruger kopier og fortiden ind i google oversætter...

It is DANISH - you are so wise Mitra!
Matthew 6:27 Who of you by worrying can add a single hour to his life?
leaflea
Saint
Saint

Postby mwagner on May 22nd, 2014, 10:15 am

Leaflea,

You are especially wise for picking up that it's a Scandinavian language so easily. I am extremely impressed! And kudos for doing the translating.

And from what I understand, Bibi - you have nothing to worry about and you're in the same boat as the rest of us. Please trust your doctor and know that you're okay, and have benign fasciculations like the rest of us.

Mitra
mwagner
Saint
Saint

Postby Bibi on May 22nd, 2014, 12:32 pm

leaflea wrote:I made a mistake and didn't put her first into English. Fixed it. Bibi, it will help you get responses if you use copy and past into google traslate...

Jeg har lavet en fejl og ikke har bragt hende først til engelsk. Fast det. Bibi, det vil hjælpe dig med at få svar, hvis du bruger kopier og fortiden ind i google oversætter...

It is DANISH - you are so wise Mitra!

Hi ,thank You so much for The translating ,,i Will try to Use Google next time .
Kind regards Bibi
Bibi
Selfless giver of time
Selfless giver of time

Sponsor

Sponsor

Return to Symptom Management